1. Vásárolni mindenki tud.
Tévedés. Egy háztartásban is komoly megtakarításhoz vezethet, ha a tervszerűtlen össze-vissza vásárlás helyett, tudatos, tervezett beszerzést folytatsz. Képzeld le, mit jelenthet ez egy 50 (500, 5000,...) millió forintos forgalmú cég esetében!
2. A beszerző munkája abból áll, hogy megtalálja a legolcsóbb beszállítót.
Tévedés. Nem feltétlenül a legolcsóbb a legelőnyösebb ajánlat. A beszerző dolga éppen az, hogy megtalálja az üzleti igényket leginkább kielégítő megoldásokat.
3. A beszerző dolga, hogy a lehető legjobban "lenyomja" a beszállítókat.
Valóban, egyes nagy cégek erőpozícióból tárgyalnak beszállítóikkal és a beszerzés sikerességét csak a megtakarítás mérétkével mérik. Rossz hír: Hosszú távú, jól működő partneri viszonyt így nem lehet kialalkítani. (Erről a régi vicc jut eszembe, amikor a "takarékos" gazda minden nap egy szemmel csökkenti lova zab adagját. Amikor eljut a napi 1 szemig, a ló megdöglik. "Kár," - sóhajtja a gazda -"már kezdett egész jól belejönni!")
4. Minden beszerző korrupt.
Téves. Nyilván vannak megvesztegethető beszerzők, ahogy akadnak korrupt hivatalnokok, rendőőrök, úszómesterek. Kenéssel esetleg elérhetsz ezt-azt, de ez nem lehet egy sikeres üzleti stratégia alapja.
5. A beszertést valamelyik asszisztensre kell bízni.
A legkisebb cégeknél nyilván nem lehet önálló beszerzői munakört kialakítani, de a hatékony csak úgy lehet eredményes, ha az a cég stratégiájának szerves része. A lebonyolítást lehet alsóbb szintre delegálni, de a döntéseknek feljebb kell meghozni. Bevált, járható út a beszerzés kihelyezése (outsourcing) vagy külső beszerzési tanácsadó igénybe vétele.